ZOBACZ WSZYSTKO

HISTORIA SAMOCHODÓW UŻYTKOWYCH CITROËN

Od 100 lat Citroën nieustannie rozwija i poszukuje nowych sposobów udoskonalania samochodów użytkowych. Poznaj najsłynniejsze samochody użytkowe Citroëna, poprzez kreatywne technologie, sukcesy produkcyjne i pomysłowe.

POZNAJ HISTORIĘ SAMOCHODÓW UŻYTKOWYCH CITROËNA 

C4 FOURGON (1931)

 

C4 Furgon to pionier wśród samochodów użytkowych. Wyposażono go w niezwykłe innowacje, takie jak całkowicie stalowe nadwozie, 9-litrową chłodnicę i półeliptyczne zawieszenie resorów piórowych.  Dostępny w 17 wersjach o ładowności do 1200 kg, był niezwykle wszechstronny i odpowiedni dla wszystkich rodzajów działalności zawodowej.

 

 
Więcej na Citroën Origins
POJAZD PÓŁGĄSIENICOWY TYPU P17 (1931)

 

Lata 1921-1931 upłynęły pod znakiem zamiłowania do egzotyki, odkryć naukowych i mechanizacji we wszystkich dziedzinach. Różne modele pojazdów samobieżnych umożliwiły sprostanie tym wyzwaniom na początku XX wieku.

 

 

 
Więcej na Citroën Origins
TUB/TUC (1939)

 

Projekt Citroëna TUB, wzorzec dla późniejszego, legendarnego modelu Type H,  był pionierski dla samochodów dostawczych z napędem na przednią oś. Kariera TUB ( następnie TUC) została przerwana przez II wojnę światową. Za jego pośrednictwem w pojazdach użytkowych wprowadzono jednak wiele innowacji: przesuwane drzwi boczne, obniżoną podłogę w przestrzeni ładunkowej i wysuniętą kabinę przednią.

 
Więcej na Citroën Origins

1947

TYPE H

Charakterystyczna stylistyka, intrygująca sylwetka i funkcjonalny design sprawiły, że Citroën Type H przez dziesięciolecia cieszył się niesłabnącym powodzeniem. Był pierwszym masowo sprzedawanym samochodem dostawczym z napędem na przednie koła. Odziedziczył on wiele cech swojego poprzednika, TUB-a, w tym przesuwane drzwi boczne, obniżoną podłogę w przestrzeni ładunkowej i wysuniętą kabinę. Ten model wciąż fascynuje, a współczesne furgonetki nadal czerpią z niego inspirację. Wiele z oryginalnych egzemplarzy jest obecnie wykorzystywanych jako food trucki.

AUTOBUS  TYPE 23

Popularny i niezawodny Citroën Type 23, wyprodukowany w ciągu 34 lat w liczbie 121 902 egzemplarzy, zrewolucjonizował rynek pojazdów użytkowych dzięki swojej ładowności wynoszącej 1500 kg. Od 1941 roku Type 21 był dostępny z hamulcami hydraulicznymi, co było nowością w tamtych czasach. W 1947 roku wprowadzono wersję Autobus, która cieszyła się dużą popularnością i była używana przez Compagnie des Transports Citroën. Samochód ten przeszedł do historii jako ostatni pojazd wyprodukowany i zaprezentowany za życia André Citroëna.

OD 1951 DO 1996

2CV FURGONETKA (1951)

Po trzech dekadach, z ponad 1,2 mln sprzedanych egzemplarzy i licznymi wariantami, model 2CV Furgonetka szybko stał się samochodem kultowym i uniwersalnym. Ten funkcjonalny, solidny i ekonomiczny samochód dostawczy był również pierwszą furgonetką z napędem na przednie koła, dwucylindrowym silnikiem chłodzonym powietrzem i prostymi, lekkimi rozwiązaniami technicznymi.

ACADIANE (1978)

Następca modelu 2CV AK400, Citroën Acadiane miał przód w jak Dyane i nadwozie AK400 z podwyższoną linią dachu. Oznaczało to poprawę aerodynamiki i zmniejszenie zużycia paliwa. Citroën Acadiane odniósł prawdziwy sukces - do 1987 roku wyprodukowano ponad 250 000 egzemplarzy, a następnie zastąpiono modelem C15.

C15 (1984)

Z ponad milionem wyprodukowanych wersji i ponad dwiema dekadami produkcji Citroën C15 jest pionierem samochodów dostawczych nowej generacji. Duża ładowność do 765 kg, pojemność, rozmiar i cena sprawiają, że jest to idealny pojazd dla wielu profesjonalistów.

BERLINGO VAN

1. GENERACJA (1996)

Łączący design i komfort Berlingo, z kabiną zintegrowaną z przestrzenią ładunkową, był pierwszą tego typu konstrukcją w samochodach dostawczych. Berlingo Multispace, pierwszy model rekreacyjny, zapowiadał również pojawienie się minivanów.

2. GENERACJA (2008)

Druga generacja Berlingo podąża śladami pierwszej, wprowadzając na rynek nowe pomysły i innowacje. Berlingo drugiej generacji ma ładowność 2 europalet z tyłu i jest pierwszym samochodem dostawczym oferującym 3 modułowe fotele przednie, co świadczy o wszechstronności i możliwościach adaptacyjnych idealnych do zaspokojenia potrzeb profesjonalistów.

3. GENERACJA  (2018)

Citroën Berlingo Van kontynuował swoją ewolucję w trzeciej generacji, wprowadzając wiele nowych funkcji i wyznaczając nowe standardy w zakresie stylu, wyposażenia i modułowości. Berlingo Van jest wyposażony w 20 systemów wspomagających kierowcę oraz 4 technologie łączności, dzięki czemu zapewnia bezpieczną i spokojną jazdę.