HISTORIA SAMOCHODÓW UŻYTKOWYCH CITROËN
Od 100 lat Citroën nieustannie rozwija i poszukuje nowych sposobów udoskonalania samochodów użytkowych. Poznaj najsłynniejsze samochody użytkowe Citroëna, poprzez kreatywne technologie, sukcesy produkcyjne i pomysłowe.
POZNAJ HISTORIĘ SAMOCHODÓW UŻYTKOWYCH CITROËNA
1947
Type h
Charakterystyczna stylistyka, intrygująca sylwetka i funkcjonalny design sprawiły, że Citroën Type H przez dziesięciolecia cieszył się niesłabnącym powodzeniem. Był pierwszym masowo sprzedawanym samochodem dostawczym z napędem na przednie koła. Odziedziczył on wiele cech swojego poprzednika, TUB-a, w tym przesuwane drzwi boczne, obniżoną podłogę w przestrzeni ładunkowej i wysuniętą kabinę. Ten model wciąż fascynuje, a współczesne furgonetki nadal czerpią z niego inspirację. Wiele z oryginalnych egzemplarzy jest obecnie wykorzystywanych jako food trucki.
Autobus type 23
Popularny i niezawodny Citroën Type 23, wyprodukowany w ciągu 34 lat w liczbie 121 902 egzemplarzy, zrewolucjonizował rynek pojazdów użytkowych dzięki swojej ładowności wynoszącej 1500 kg. Od 1941 roku Type 21 był dostępny z hamulcami hydraulicznymi, co było nowością w tamtych czasach. W 1947 roku wprowadzono wersję Autobus, która cieszyła się dużą popularnością i była używana przez Compagnie des Transports Citroën. Samochód ten przeszedł do historii jako ostatni pojazd wyprodukowany i zaprezentowany za życia André Citroëna.
OD 1951 DO 1996
2cv furgonetka (1951)
Po trzech dekadach, z ponad 1,2 mln sprzedanych egzemplarzy i licznymi wariantami, model 2CV Furgonetka szybko stał się samochodem kultowym i uniwersalnym. Ten funkcjonalny, solidny i ekonomiczny samochód dostawczy był również pierwszą furgonetką z napędem na przednie koła, dwucylindrowym silnikiem chłodzonym powietrzem i prostymi, lekkimi rozwiązaniami technicznymi.
Acadiane (1978)
Następca modelu 2CV AK400, Citroën Acadiane miał przód w jak Dyane i nadwozie AK400 z podwyższoną linią dachu. Oznaczało to poprawę aerodynamiki i zmniejszenie zużycia paliwa. Citroën Acadiane odniósł prawdziwy sukces - do 1987 roku wyprodukowano ponad 250 000 egzemplarzy, a następnie zastąpiono modelem C15.
C15 (1984)
Z ponad milionem wyprodukowanych wersji i ponad dwiema dekadami produkcji Citroën C15 jest pionierem samochodów dostawczych nowej generacji. Duża ładowność do 765 kg, pojemność, rozmiar i cena sprawiają, że jest to idealny pojazd dla wielu profesjonalistów.
BERLINGO VAN
1. generacja (1996)
Łączący design i komfort Berlingo, z kabiną zintegrowaną z przestrzenią ładunkową, był pierwszą tego typu konstrukcją w samochodach dostawczych. Berlingo Multispace, pierwszy model rekreacyjny, zapowiadał również pojawienie się minivanów.
2. generacja (2008)
Druga generacja Berlingo podąża śladami pierwszej, wprowadzając na rynek nowe pomysły i innowacje. Berlingo drugiej generacji ma ładowność 2 europalet z tyłu i jest pierwszym samochodem dostawczym oferującym 3 modułowe fotele przednie, co świadczy o wszechstronności i możliwościach adaptacyjnych idealnych do zaspokojenia potrzeb profesjonalistów.
3. generacja (2018)
Citroën Berlingo Van kontynuował swoją ewolucję w trzeciej generacji, wprowadzając wiele nowych funkcji i wyznaczając nowe standardy w zakresie stylu, wyposażenia i modułowości. Berlingo Van jest wyposażony w 20 systemów wspomagających kierowcę oraz 4 technologie łączności, dzięki czemu zapewnia bezpieczną i spokojną jazdę.